THE ROLE OF PEDAGOGY IN THE PREVENTION OF ADOLESCENT ANTISOCIAL BEHAVIORS


Providing good education to the next generation is a prerequisite for community development. The propensity for antisocial behavior in children puts at risk predictions of community functioning and future community development. The family and school are responsible for the civic and social development of the adolescent. They both play an important role in developing a person and becoming a full member of their community. The proper and deliberate use of pedagogical methods in this process will be able to prevent antisocial behavior in children and to support the development of a full-fledged adolescent community. The paper deals with the study, which analyzed the children's anti-social behavior and academic performance binding studies education; regulatory legal documents of general education process; state / non-governmental institutions, who is working with anti-social affections, the low academic performance of children and Preventive measures taken by the organization for preventing antisocial behavior. The basis of an analysis of scientific and research papers of the processes in the education field we found out some challenges/gaps. The scientific analysis of information has enabled us to highlight the role of pedagogical activity in the prevention of children's antisocial tendencies. That helped us identify and predict approaches to antisocial behavior and develop recommendations according to current needs.


РОЛЬ ПЕДАГОГИКИ В ПРОФИЛАКТИКЕ АНТИСОЦИАЛЬНОГО ПОВЕДЕНИЯ ПОДРОСТКОВ


Образования будущих поколений это задаток развития обшества и антисоциальные поведенческие наклонности подростков ставят под угрозу функционирование и будущие прогнозы на прогресс. И семья, и школа несут ответственность за гражданское и социальное развитие подростка. В процессе развития ребенка учителя и учебные заведения являются основной средой для развития. Правильное и преднамеренное использование педагогических методов в этом процессе сможет предотвратить антиобщественное поведение у детей и поддержать развитие полноценного подросткового сообщества, где педагогический процесс образования вносит ценный вклад в предотвращение девиантного поведения. В статье рассматриваются исследования, в котором анализируется детский антиобщественное поведение связываное с образованием; нормативно-правовые документы общего процесса образования; деятельность государственных / неправительственных учреждений, которые работают с низким уровнем успеваемости и склонностю к девиантному поведению детей, по направлению профилактических мероприятий и на основе анализа иследований были оценены процессы в сфере образования и выявлены вызовы / пробелы. Научный анализ информации позволил нам выделить роль педагогической деятельности в профилактике антисоциальных тенденций у детей. Это помогло нам определить и предсказать подходы к антиобщественному поведению подростков и разработать рекомендации в соответствии с текущими потребностями.


პედაგოგიკის როლი მოზარდთა ანტისოციალური მიდრეკილებების პრევენციაში


საზოგადოების განვითარების წინაპირობას მომავალი თაობისთვის კარგი განათლების მიცემა წარმოადგენს. ბავშვებში ანტისოციალური ქცევის მიდრეკილებები კი რისკ ქვეშ აყენებს საზოგადოების ფუნქციონირებისა და სამომავლოდ დასახული საზოგადოების წინსვლის პროგნოზებს. მოზარდის მოქალაქეობრივ და საზოგადოებრივ ჩამოყალიბებაზე პასუხისმგებელია როგორც ოჯახი, ასევე, სკოლა. ამ პროცესში პედაგოგიური მეთოდების სწორი და მიზანმიმართული გამოყენება შეძლებს ბავშვებში ანტისოციალური ქცევის პროფილაქტიკა/პრევენციას და მოზარდის საზოგადოების სრულფასოან წევრად ჩამოყალიბების ხელშეწყობას. ნაშრომში განხილულია დამაგიდო კვლევა, სადაც გაანალიზებულია ბავშვთა ანტისოციალური ქმედებების და განათლების აკადემიური მოსწრების მაკავშირებელი კვლევები, ზოგადი განათლების პროცესის მარეგულირებელი სამართლებრივი დოკუმენტები, ანტისოციალური მიდრეკილებებისა და დაბალი აკადემიური მოსწრების მქონე ბავშვებთან მომუშავე სახელმწიფო/არასამთავრობო უწყებებისა და ანტისოციალური ტენდენციების პრევენციული ღონისძიების გამტარებელი ორგანიზაციების საქმიანობა და არსებული კვლევებისა და მეცნიერთა ნაშრომების საფუძველზე გაანალიზებულია ზოგადი განათლების სფეროში მიმდინარე პროცესების გამოწვევები/ხარვეზები. ინფორმაციის მეცნიერულმა ანალიზმა საშუალება მოგვცა გაგვესვა ხაზი ბავშვთა ანტისოციალური ტენდენციების პროფილაქტიკაში პედაგოგიური საქმიანობის როლისთვის. რაც დაგვეხმარა ანტისოციალური ქცევის პროგნოზირებისა და პროვენციისთვის მიდგომების გამოყოფასა და არსებული საჭიროებების შესაბამისად, რეკომენდაციების შემუშავებაში.