THE NEED OF USE THE "PROGRESSIVE MODEL" OF ORGANIZATIONAL BEHAVIOR IN THE HIGHER EDUCATION SYSTEM (ACADEMIC STAFF COMPETITION-ATTESTATION ASSESSMENT)


Abstract
The article considers the most acute problem of the higher education system - a competitive assessment of the teaching staff. The seriousness of this problem is associated with negative processes that often occur due to improper operation of the criteria system during the competition. The solution to these difficulties consists in developing an adequate model for assessing the academic staff and creating on its basis a balanced system of assessment criteria. The article proposes a “progressive model” for assessing the academic staff and a set of criteria for evaluating the work within this model, which allows a comprehensive assessment of the work done by all existing categories of teaching staff. This approach allows more efficient development of academic work and scientific fields by preserving human capital.



ЦЕЛЕСООБРАЗНОСТЬ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ «ПРОГРЕССИВНОЙ МОДЕЛИ» ОРГАНИЗАЦИОННОГО ПОВЕДЕНИЯ В СИСТЕМЕ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ (КОНКУРСНО-АТТЕСТАЦИОННАЯ ОЦЕНКА АКАДЕМИЧЕСКОГО ПЕРСОНАЛА)


Абстракт
В статье рассматривается наиболее актуальная проблема системы высшего образования - конкурсная оценка преподавательского состава. Серьезность этой проблемы связана с негативными процессами, которые часто происходят из-за неправильной работы системы критериев во время конкурса. Решение этих трудностей состоит в том, чтобы разработать адекватную модель оценки академического состава и создать на ее основе сбалансированную систему критериев оценки. В статье предлагается «прогрессивная модель» оценки академического состава и набор критериев оценки работ в пределах этой модели, который позволяют провести комплексную оценку работ, проделанных всеми существующими категориями преподавательского состава. Такой подход позволяет более эффективно развивать академическую работу и научные области путем сохранения человеческого капитала.



უმაღლესი განათლების სისტემაში ორგანიზაციული ქცევის „პროგრესული მოდელის“ გამოყენების საჭიროება (აკადემიური კადრების საკონკურსო-საატესტაციო შეფასება)


აბსტრაქტი
სტატიაში განხილულია უმაღლესი განათლების სისტემისთვის უმწვავესი საკითხი - აკადემიური კადრების საკონკურსო-საატესტაციო შეფასება. ამ საკითხის სიმწვავე გამომდინარეობს იმ ნეგატიური პროცესებიდან, რომლებსაც ხშირად აქვს ადგილი კონკურსების ჩატარების დროს კრიტერიუმთა სისტემის გაუმართაობის გამო. არსებული სიძნელეებიდან გამოსავალი მდგომარეობს აკადემიური კადრების შეფასების ადეკვატური მოდელის შემუშავებაში და მის საფუძველზე შეფასების კრიტერიუმთა დაბალანსებული სისტემის დადგენაში. სტატიაში შემოთავაზებულია აკადემიური კადრების შეფასების „პროგრასული მოდელი“ და მის ფარგლებში სამუშაოს შეფასების კრიტერიუმთა ის კომპლექსი, რომლითაც შესაძლებელი ხდება აკადემიური კადრების ყველა არსებული კატეგორიის მიერ გაწეული მუშაობის მრავალმხრივი შეფასება. ასეთი მიდგომა საშუალებას იძლევა ადამიანური კაპიტალის შენარჩუნებით მოხდეს აკადემიური მუშაობის და მეცნიერების დარგების მეტი ეფექტიანობით განვითარების უზრუნველყოფა.