FACTORS DETERMINING JOB SATISFACTION IN GEORGIAN ORGANIZATIONAL CULTURE


Abstract
The interest in job satisfaction is related to its importance for increasing the effectiveness of organizations. High job satisfaction leads to increased income. Factors contributing to job satisfaction can be attributed to different levels of labor activity. One of the most interesting theories in this regard is the two-factor theory of F. Herzberg. According to this theory, there are two categories of factors - hygiene factors and motivators, of which motivators (high-level factors) are considered as the main mechanisms of job satisfaction and lead to the desired success of the organization. More efforts to satisfy them contribute to the development of relations between employees at a high level, which helps to increase the opportunities for stable functioning of the organization in the future. Therefore, organizations should not spare funds for satisfying high motives of employees.


ФАКТОРЫ, ОПРЕДЕЛЯЮЩИЕ УДОВЛЕТВОРЕННОСТЬ РАБОТОЙ В ГРУЗИНСКОЙ ОРГАНИЗАЦИОННОЙ КУЛЬТУРЕ


Абстракт
Интерес к удовлетворенности работой связан с ее важностью для повышения эффективности организаций. Высокая удовлетворенность работой ведет к увеличению поступлений. Факторы, способствующие удовлетворенности работой, могут быть отнесены к различным уровням трудовой активности. Одной из наиболее интересных теорий в этом отношении является двухфакторная теория Ф. Герцберга. Согласно этой теории, есть две категории факторов - гигиенические факторы и мотиваторы, из которых мотиваторы (факторы высокого уровня) рассматриваются в качестве основных механизмов удовлетворенности работой и ведут к желаемому успеху организации. Большая забота об их удовлетворении способствует развитию отношений между сотрудниками на высоком уровне, что способствует повышению возможностей стабильного функционирования организации в будущем. Поэтому организации не должны жалеть средства для удолвлетворения высоких мотивов сотрудников.


შრომითი კმაყოფილების გამომწვევი ფაქტორები ქართულ ორგანიზაციულ კულტურაში


აბსტრაქტი
შრომითი კმაყოფილების მიმართ ინტერესი ორგანიზაციების ეფექტიანობის ამაღლებაში მისი დიდი მნიშვნელობიდან გამომდინარეობს. მაღალი შრომითი კმაყოფილება საბოლოოდ განაპირობებს მეტი შემოსავლების მიღებას. ფაქტორები, რომლებიც ხელს უწყობენ შრომითი კმაყოფილების ამაღლებას, შეიძლება მომუშავის აქტივობის სხვადასხვა დონეს განეკუთვნებოდნენ. ამ თვალსაზრისით ერთ-ერთ საინტერესო თეორიას ფ. ჰერცბერგის ორფაქტორიანი თეორია წარმოადგენს. ამ თეორიის მიხედვით გამოსაყოფია ფაქტორთა 2 კატეგორია - ჰიგიენური ფაქტოტები და მოტივატორები, რომელთაგან მოტივატორები (მაღალი საფეხურის ფაქტორები) განიხილებიან შრომითი კმაყოფილების წარმომშობ მთავარ მექანიზმებად და განაპირობებენ ორგანიზაციის მეტ წარმატებებს. მათი დაკმაყოფილებისთვის მეტი ზრუნვის გაწევა ხელს უწყობს მომუშავეთა შორის მაღალი დონის ურთიერთობების განვითარებას, რაც პერსპექტივაში აუმჯობესებს ორგანიზაციის სტაბილური ფუნქციონირების შესაძლებლობებს. ამიტომ ორგანიზაციები მუდმივად უნდა ცდილობდნენ არსებულ შესაძლებლობათა მაქსიმალურ გამოყენებას მომუშავეთა მაღალი მოტივების დაკმაყოფილებისთვის.