CONTROVERSY OF ORATORS AND PHILOSOPHERS ABOUT EDUCATION AND THE LEVEL OF KNOWLEDGE IN THE ANCIENT ERA


In this article we discuss the controversy of orators and philosophers about education that contributed not only contents of the status of knowledge but the vector of education since ancient era which was inherited by early medieval Europe, medieval Europe and subsequent periods from the Roman Empire. The worldview basis for the establishment of the first universities should be sought in this philosophical and oratorical debates. The article is fully devoted to issues of education, knowledge creation, disputes between orators and philosophers in the ancient era, and especially in the Hellenistic and Roman periods. In this chapter, we present the content of the status of knowledge, the problems associated with the creation and transmission of knowledge in the context of liberal education of ancient times where the ideas of liberal education derive from. From a historical point of view, the debate between orators and philosophers will be discussed in detail.


СПОРЫ ОРАТОРОВ И ФИЛОСОФОВ ОБ ОБРАЗОВАНИИ И УРОВНЕ ЗНАНИЙ В АНТИЧНУЮ ЭПОХУ


В этой статье мы обсуждаем полемику ораторов и философов об образовании, которое способствовало не только содержанию статуса знания, но и вектору образования с античной эпохи, которое было унаследовано раннесредневековой Европой, средневековой Европой и последующими периодами от Римской империи. Мировоззренческую основу для создания первых университетов следует искать в этих философских и ораторских дебатах. Статья полностью посвящена вопросам образования, создания знаний, спорам между ораторами и философами в античную эпоху, особенно в эллинистический и римский периоды. В этой главе мы представляем содержание статуса знания, проблемы, связанные с созданием и передачей знаний в контексте образования древних времен, откуда берут начало идеи в общем либерального образования. С исторической точки зрения будет подробно обсуждаться спор между ораторами и философами.


ორატორების და ფილოსოფოსების დაპირისპირება განათლების საკითხების და ცოდნის სტატუსის გარშემო ანტიკურ ეპოქაში


სტატიაში განხილულია ორატორების და ფილოსოფოსების დაპირისპირებას განათლების იდეების გარშემო, ლიბერალური განათლების იდეების წარმოშობას, რომელმაც განაპირობა არა მხოლოდ ცოდნის სტატუსის შინაარსები, არამედ განათლების ვექტორი ანტიკური ხანიდან მოყოლებული, რომელიც რომაული იმპერიიდან მემკვიდრეობით გადაეცა ადრინდელი შუა საუკუნეების ევროპას, შემდგომ შუა საუკუნეებს და მომდევნო ეპოქებს. პირველი უნივერსიტეტების დაარსების იდეური საფუძვლები სწორედ ამ ფილოსოფიურ და ორატორულ დაპირისპირებაში უნდა ვეძებოთ. სტატია სრულად განათლების საკითხებს, ცოდნის შექმნა, გადაცემის დავას ორატორებსა და ფილოსოფოსებს შორის, რომელიც მიმდინარეობდა ანტიკურ ეპოქაში, განსაკუთრებით, ელინისტურ და რომაულ პერიოდში. ამ თავში იქნება ნაჩვენები ცოდნის სტატუსის შინაარსები, მისი შექმნა გადაცემის პრობლემები ლიბერალური განათლების კონტექსტში, როგორი სახითაც არსებობდა განათლება ანტიკურ ხანაში და საიდანაც მოდის ლიბერალური განათლების იდეები. ისტორიულ პერსპექტივაში დეტალურად არის განხილული დავა ორატორების და ფილოსოფოსების იდეებს შორის.