CROSS-CULTURAL ADAPTATION OF THE MEASUREMENT OF ACCULTURATION ORIENTATIONS


The aim of the research is to cross-cultural adaptation of the instrument for measuring acculturation orientations (Snauwaert B., Soennens B., Vanbeselaere N., 2003) and to determine the acculturation orientation of students belonging to ethnic minorities using the instrument. The original measure of acculturation orientation is four-dimensional and based on two different concepts of acculturation. The first dimension in both concepts is the assessment of the importance of preserving one's own culture. The second dimension evaluates in one case (1) the acceptance of the culture of the host community, and in the second case (2) the importance of contact / relationship with the host community and participation in public life. These two approaches identify four possible orientations of acculturation: integration, assimilation, separation, and marginalization. Cross-cultural adaptation of the instrument included both translation and retranslation of the instrument, as well as adaptation. 435 students (202 Armenians and 233 Azerbaijanis) participated in the study to create the Georgian version of the questionnaire. The Cronbach's alpha coefficient of the scale is 0.78 showing high reliability. In the study, two hypotheses were tested and approved such as 1) the majority of students would prefer the integrative orientation of acculturation 2) the ethnic minorities participating in the study would have a higher rate of integration if measured by the contact approach.



КРОСС-КУЛЬТУРНАЯ АДАПТАЦИЯ ИЗМЕРЕНИЯ ОРИЕНТАЦИЙ АККУЛЬТУРАЦИИ


Целью исследования является кросс-культурная адаптация инструмента измерения ориентаций аккультурации (Snauwaert B., Soennens B., Vanbeselaere N., 2003) и определение ориентаций аккультурации студентов, принадлежащих к этническим меньшинствам, с помощью инструмента. Первоначальная мера ориентации на аккультурацию четырехмерна и основана на двух разных концепциях аккультурации. Первым измерением в обеих концепциях является оценка важности сохранения собственной культуры. Второе измерение оценивает в одном случае (1) принятие культуры принимающего сообщества, а во втором случае (2) важность контактов/отношений с принимающим сообществом и участия в общественной жизни. Эти два подхода определяют четыре возможных направления аккультурации: интеграцию, ассимиляцию, сепарацию и маргинализацию. Кросс-культурная адаптация инструмента включала как перевод, так и повторный перевод инструмента, а также адаптацию. В исследовании по созданию грузинской версии анкеты приняли участие 435 студентов (202 армянина и 233 азербайджанца). Коэффициент альфа шкалы Кронбаха равен 0,78, что свидетельствует о высокой надежности. На втором этапе исследования были проверены две гипотезы; Согласно одной из них, большинство студентов предпочли интегративную направленность аккультурации, а согласно другой гипотезе, этнические меньшинства, участвовавшие в исследовании, имели бы более высокий уровень интеграции при измерении контактным подходом. Обе гипотезы были подтверждены в ходе исследования.



აკულტურაციის ორიენტაციების საზომი ინსტრუმენტის კროს-კულტურული ადაპტაცია


კვლევის მიზანია აკულტურაციის ორიენტაციების საზომი ინსტრუმენტის (Snauwaert B., Soennens B., Vanbeselaere N., 2003) კროს-კულტურული ადაპტაცია და ინსტრუმენტის გამოყენებით ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი სტუდენტების აკულტურაციის ორიენტაციის განსაზღვრა. აკულტურაციის ორიენტაციის ორიგინალი საზომი არის ოთხ დებულებიანი და ეფუძნება აკულტურაციის ორ განსხვავებულ კონცეფციას. ორივე კონცეფციაში პირველ განზომილებას წარმოადგენს საკუთარი კულტურის შენარჩუნების მნიშვნელობის შეფასება. მეორე განზომილებით კი ერთ შემთხვევაში ფასდება (1) მასპინძელი საზოგადოების კულტურის მიღება, ხოლო მეორე შემთხვევაში (2) მასპინძელ საზოგადოებასთან კონტაქტის/ურთიერთობის და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში მონაწილეობის მნიშვნელობა. ამ ორი მიდგომის მიხედვით ხდება აკულტურაციის ოთხი შესაძლო ორიენტაციის დადგენა: ინტეგრაციის, ასიმილაციის, სეპარაციისა და მარგინალიზაციის. ინსტრუმენტის კროს-კულტურული ადაპტაცია მოიცავდა როგორც ინსტრუმენტის თარგმან- უკუთარგმანს, ასევე ადაპტაციას. კითხვარის ქართული ვერსიის შესაქმნელად ჩატარებულ კვლევაში მონაწილეობა მიიღო 435 სტუდენტმა (202 სომეხი და 233 აზერბაიჯანელი ). სკალის კრონბახის ალფა კოეფიციენტი არის 0.78, რაც მაღალ სანდოობას აჩვენებს. კვლევის მეორე ეტაპზე შემოწმდა ორი ჰიპოთეზა; ერთის მიხედვით, სტუდენტების უმრავლესობა აკულტურაციის ინტეგრაციულ ორიენტაციას მიანიჭებდა უპირატესობას, ხოლო მეორე ჰიპოთეზის მიხედვით კვლევაში მონაწილე ეთნიკურ უმცირესობებს ინტეგრაციის უფრო მაღალი მაჩვენებელი ექნებოდათ კონტაქტის მიდგომით გაზომვის შემთხვევაში. კვლევში ორივე ჰიპოთეზა დადასტურდა.