FLAWLESS NOTATION SYSTEM AND “PUAMI” – THE MUST HAVE ATTRIBUTES FOR TRANSCRIBING FIELD RECORDS AND TEACHING GEORGIAN MUSIC THEORY


The Uniqueness of the Georgian musical heritage is not only in its highest level of development. Any folk song, from four-part labour songs to single-part lullabies, may be bearing the principles of Georgian musical thinking, so distinct from all others. These principles are: strict adherence to modes and Georgian (i.e. “one note assisted”) dynamic modulation. The unique Georgian modulation has emerged as a consequence of the urge of modulations in an inherently microtonal environment. It resulted in Georgian music undescribable by the classical music theory.
The Georgian folk music, being free on its own, can neither be transcribed by usual means nor does it favour the limits of any existing musical instrument. One needs novel suitable tools to accurately and completely describe traditional musical text, and therefore, accurately comprehend it during studying.
Today, as the structure of Georgian scale is identified by Malkhaz Erkvanidze we need to renounce the classical method of transcribing folk songs, so as not to distort the original, there is also a need for learning and teaching of all interested people – both scientists and performers – the exact Georgian scale and modulation patterns.
Let me introduce you the instruments invented and created by me for both – the flawless notation of Georgian songs and for their exact reproduction. Together with the brief theoretical study given here, they can also inspire folkloristics and the Georgian folklore.


ОБЯЗАТЕЛЬНЫЕ АТРИБУТЫ ДЛЯ РАСШИФРОВКИ ЗАПИСЕЙ НАРОДНОЙ МУЗЫКИ И УЧЕНИЯ МУЗЫКАЛЬНОЙ ТЕОРИИ: СИСТЕМА БЕЗУПРЕЧНОГО НОТИРОВАНИЯ И „ПУАМИ“


Уникальность Грузинского музыкаьного наследия не только в его безгрничной развитости. Столь отличные от всех фундаментальные принципы мышления каковыми являются строжайшая приверженность к ладовой системе и Грузинская т.е. динамическая модуляция могут проявиться в любой из песен – как в четырёхголосной трудовой, равно также и в одноголосной колыбельной. Неописаемы в рамках классической теории музыки следствия принципа модуляции с помощью одной ноты, пораждённого в условиях микротонального звукоряда и несокрушимой (неуталимой) жажды к модуляциям.
Грузинская народная песня, вольностью своей, не подлежит обычной нотировке также как и не жалует пределов ни одного из инструментов, созданных кодга либо. Чтобы точно и полностью описать музыкальный текст и следовательно, точно его осмыслить во время учёбы, нужны новые подходяшие инструменты.
Сегодня, зная структуру идентифицированного Малхазом Эркванидзе Грузинского звукоряда и нуждаясь в отречении от классического метода записи на нотах, дабы не исказить оригинал, также возникает нужда в учёбе и учении всех заинтересованных людей – и учённых и исполнителей – точному Грузинскому звукоряду и модуляционным закономерностям.
Представляю придуманный и созданный мною инструменты и для безупречного нотирования грузинских песен и для их точного воспроизведения. Вместе с приведённым здесь кратким теоретическим исследованием, они смогут заного воодушевить и фольклористику и Грузинский фольклёр.


ქართული ხალხური ჩანაწერების გაშიფრვისა და მუსიკის თეორიის სწავლების აუცილებელი ატრიბუტები – უნაკლოდ ნოტირების სისტემა და "პუამი"


ქართული ხალხური მუსიკალური საგანძურის უნიკალობა მხოლოდ მის უსაზღვროდ განვითარებულობაში როდია. ნებისმიერი სიმღერა, ოთხხმიანი ნადური იქნება თუ ერთხმიანი აკვნის ნანა, შეიძლება იყოს მატარებელი ქართული მუსიკალური აზროვნების ყველასგან განსხვავებული ფუნდამენტური პრინციპებისა, რომლებსაც ჰქვია – უმკაცრესი კილოური აზროვნება და ქართული, დინამიური მოდულაცია. ქართული ტრადიციული სიმღერებისთვის ბუნებრივი მიკროტონალური წყობისა და მოდულაციის დაუოკებელი წყურვილის პირობებში დაბადებულ ერთი ბგერით მოდულაციურ პრინციპს მოჰყვება ისეთი შედეგები, რომლის აღწერაც შეუძლებელია კლასიკური მუსიკის თეორიის ფარგლებში.
ქართული ხალხური მუსიკა, თავისი სილაღით, არც ჩვეულებრივად ნოტირებას ექვემდებარება და არც ოდესმე შექმნილი ინსტრუმენტის შესაძლებლობებს ემონება. მისი მუსიკალური ტექსტის სრულად აღსაწერად და შესაბამისად, სწავლის მომენტში ბოლომდე გასააზრებლად, სწორად მორგებული ახლებური ინსტრუმენტებია საჭირო.
დღეს, როცა უკვე მალხაზ ერქვანიძის მიერ იდენტიფიცირებულია ქართული ბგერათრიგი და საჭიროა, თავი ავარიდოთ ნოტებზე „კლასიკური“ ჩაწერით სიმღერის დამახინჯებას, ასევე, აუცილებელია, ვისწავლოთ და ვასწავლოთ ფოლკლორით დაინტერესებულ მეცნიერებსა და შემსრულებლებს ზუსტი ბგერათრიგი და მოდულაციურიკანონზომიერებები.
წარმოგიდგენთ ჩემს მიერ მოფიქრებულსა და შექმნილ ორთავე – ნოტირებისა და სწორად აჟღერებისთვის საჭირო ინსტრუმენტებს, რომელთაც, აქ მოყვანილ თეორიულ კვლევასთან ერთად, შეუძლია, ახალი სული ჩაჰბეროს ფოლკლორისტიკასა და თვით ქართულ ფოლკლორს.