DEVELOPMENT OF MODEL OF INTEGRATED EDUCATIONAL METHODICAL ENVIRONMENT "SCHOOL - UNIVERSITY"
As a result of supervision over educational process at average and base school was found out, that for today the scarcity of material base, laboratory classes, visual aids and films has called decrease of motivation of study physics. With the purpose of the decision of this problem we searched for optimum ways of a combination of the traditional and new forms of training, namely inclusion multimedia lectures - seminars in educational process. The analysis of structure and contents multimedia lectures - seminars has shown, that the designing of such evident material requires group job of the different experts. At the given stage we consider perspective organization of designing multimedia lectures - seminars on the basis of cooperation of school and master studies at Tbilisi State Univer, and creation of integrated educational methodical environment «School - University». We have tried to bring in the contribution in this direction and have designed educational multimedia lectures - seminars «Some stages of development of scientific outlook» on a compact disc, which are new and original job.
We consider, that integrated educational-methodical environment «School - University» will create a perspective basis for formation in the further groups of the designers multimedia lectures - seminars and visual aids of educational purpose.
РАЗРАБОТКА МОДЕЛИ ИНТЕГРИРОВАННОЙ УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКОЙ СРЕДЫ "ШКОЛА - ВЫСШАЯ ШКОЛА"
В результате наблюдений за учебным процессом в средней и базовой школе выяснилось, что на сегодняшний день скудность материально-технической базы, лабораторных классов, наглядных пособий и фильмов вызвало снижение мотивации изучения физики. С целью решения этой проблемы мы искали оптимальные пути сочетания традиционных и новых форм обучения, а именно включение мультимедийных лекций-семинаров в учебный процесс. Анализ структуры и содержания мультимедийных лекций-семинаров показал, что проектирование такого наглядного материала требует групповой работы разных специалистов. На данном этапе считаем перспективным организацию проектирования мультимедийных лекций-семинаров на основе сотрудничества школы и магистратуры ТГУ, и создание интегрированной учебно-методической среды «Школа - Высшая школа». Мы постарались внести свой вклад в этом направлении и спроектировали учебно-познавательные мультимедийные лекции-семинары «Некоторые этапы развития научного мировоззрения» на компакт-диске, которые являются новой и оригинальной работой.
Считаем, что интегрированная учебно-методическая среда «Школа - Высшая школа» создаст перспективную основу для формирования в дальнейшем групп проектировщиков мультимедийных лекций-семинаров и наглядных пособий учебно-просветительного назначения.
ინტეგრირებული სასწავლო-მეთოდური გარემოს “სკოლა-უმაღლესი სასწავლებელი” მოდელის დამუშავება
საშუალო და საბაზო სკოლებში სასწავლო პროცესზე დაკვირვების შედეგად გაირკვა, რომ დღეისათვის მატერიალურ-ტექნიკური ბაზის, ლაბორატორიული კლასების სიმწირემ, სასწავლო ფილმების არარსებობამ გამოიწვია ფიზიკის სწავლებაში თვალსაჩინოების მკვეთრი ნაკლოვანება, ამ გარემოებამ კი შებამისად იმოქმედა მოსწავლეებში ფიზიკის შესწავლის მოტივაციის შესუსტებაზე. ამ პრობლემის გადასაწყვეტად შევეცადეთ მოგვეძებნა ოპტიმალური შეთანხმება სწავლების ტრადიცულ და არატრადიციულ ფორმებს - მულტიმედიურ ლექცია-სემინარების შორის. მულტიმედიური ლექცია-სემინარების სტრუქტურისა და შინაარისის ანალიზმა გვიჩვენა, რომ ასეთი სახის ლექცია-სემინარების დაპროექტება მოითხოვს სხვადასხვა სპეციალისტთა ჯგუფურ მუშაობას. ამ გამოცდილებიდან გამომდინარე ამ ეტაპზე პერსპექტიულად მიგვაჩნია სასწავლო დანიშნულების მულტიმედიური ლექცია-სემინარების დაპროექტებისა და შესრულების ორგანიზება მოხდეს სკოლისა და ივ.ჯავახიშვილის სახ. თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის თანამშრომლობის საფუძველზე. პერსპექტიულად მიგვაჩნია, რომ შეიქმნას ინტეგრირებული სასწავლო-მეთოდური გარემო “სკოლა - უმაღლესი სასწავლებელი”, სადაც მოხდება მულტიმედიური ლექცია-სემინარების დაპროექტება.
ჩვენ შევეცადეთ ჩვენი წვლილი შეგვეტანა საქართველოს საგანმანათლებლო სივრცეში და შევქმენით სასწავლო შემეცნებითი სისტემა მულტიმედიური ლექცია-სემინარების კურსის სახით - “მეცნიერული მსოფლმხედველობის განვითარების ზოგიერთი ეტაპი”, რომელიც წარმოადგენს ორიგინალურ ნაშრომს.
მიგვაჩნია, რომ ინტეგრირებული სასწავლო-მეთოდური გარემო “სკოლა- უმაღლესი სასწავლებელი” შექმნის კარგ საფუძველს მომავალში ინფორმაციული მულტიმედიური სასწავლო დანიშნულების დამპროექტებელი ჯგუფების ჩამოსაყალიბებლად.