HUMAN RESOURCE EVALUATION AND MANAGEMENT MODELS IN THE EDUCATION SYSTEM (ORGANIZATIONAL BEHAVIOR IN EDUCATION)


Abstract
In recent years, there has been growing dissatisfaction at universities in the matter of adequately assessing and managing the activities of academic personnel. Particular acuteness arises during incorrectly held contests when people are undeservedly left without work. A successful solution to this problem is possible by improving the rules of the competitions. To preserve and develop the intellectual potential of the university, it is necessary that its academic staff with a great pedagogical and professional experience be protected from the mentioned ambiguities and transferred to the certification mode, which will properly assess their contribution with a subsequent increase in motivation and increase in labor efficiency. The article considers 4 models of personnel assessment and management (“Progressive model”, “Business model”, “Formal model”, “Authoritarian model”), among which the use of the “Progressive model” creates the best conditions for the preservation of human capital and its effective use, which significantly increases the performance indicators of higher education institution.



МОДЕЛИ ОЦЕНКИ И УПРАВЛЕНИЯ ЧЕЛОВЕЧЕСКИМИ РЕСУРСАМИ В СИСТЕМЕ ОБРАЗОВАНИЯ (ОРГАНИЗАЦИОННОЕ ПОВЕДЕНИЕ В ОБРАЗОВАНИИ)


Резюме
В последние годы в университетах наблюдается наростающее недовольство в деле адекватной оценки и управления деятельностью академических кадров. Особенная острота возникает во время некорректно проведенных конкурсов, когда люди незаслуженно остаются без работы. Успешное решение данной проблемы возможно улучшением правил проведения конкурсов. Для сохранения и развития интеллектуального потенциала университета необходимо, чтобы его академические кадры с большим педагогическим и служебным стажем были защищены от упомянутых неясностей и переведены в режим аттестации, чем должным образом будет оценен их вклад с последующим повышением мотивации и увеличением эффективности труда. В статье расмотрены 4 модели оценки и управления кадрами («Прогрессивная модель», «Бизнес модель», «Формальная модель», «Авторитарная модель»), среди которых использование «Прогрессивной модели» создает найлучшие условия для сохранения человеческого капитала и его эффективного использавания, что значительно повышает показатели эффективности высшего учебного заведения.



ადამიანური რესურსების შეფასების და მართვის მოდელები განათლების სისტემაში (ორგანიზაციული ქცევა განათლებაში)


რეზიუმე
უკaნასკნელ წლებში უნივერსიტეტებში აღინიშნება მზარდი უკმაყოფილება აკადემიური კადრების მოღვაწეობის ადეკვატური შეფასებისა და მართვის სფეროში. განსაკუთრებული სიმწვავე წარმოიშობა ხშირად არაკორექტულად ჩატარებული კონკურსების დროს, როდესაც ადამიანები დაუმსასხურებლად რჩებიან სამსახურის გარეშე. მსგავსი პრობლემის გადაწყვეტა წარმატებით არის შესაძლებელი კონკურსების ჩატარების წესების გაუმჯობესების გზით; უნივერსიტეტის ინტელექტუალური პოტენციალის შენარჩუნებისთვის და განვითარებისთვის სრულიად აუცილებელია, რომ მასში მუშაობის დიდი სტაჟისა და დიდი პედაგოგიური გამოცდილების მქონე აკადემიური კადრები დაცულები იყვნენ ხსენებული გაურკვევლობისგან და გადაყვანილები იქნან „საატესტაციო რეჟიმზე“, რითიც მოხდება მათი ღვაწლის მეტად დაფასება, ხოლო მათი მოტივაციის და შრომის ეფექტიანობის შემდგომი ამაღლება. სტატიაში განხილული აკადემიური კადრების შეფასებისა და მართვის 4 მოდელიდან („პროგრესული მოდელი“, „ბიზნეს მოდელი“, ფორმალური მოდელი“, „ავტორიტარული მოდელი“) „პროგრესული მოდელის“ გამოყენება ქმნის ყველაზე უფრო უკეთეს პირობებს ადამინური კაპიტალის მაქსიმალური შენარჩუნებისთვის და ეფექტიანი გამოყენებისთვის, რაც მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს უმაღლესი სასწავლო დაწესებულებების მუშაობის მაჩვენებლებს.