CORRECTION OF ACADEMIC PERSONNEL MANAGEMENT DEFICIENCIES IN THE HIGHER EDUCATION SYSTEM


In the work of higher educational institutions, there are often such shortcomings that could cause them great harm, interfere with their normal functioning and worsen their prospects. Therefore, the most important task is to accurately identify these errors and then correct them. The most sensitive area in this regard is personnel management. It is his flaws that create the most significant loss opportunities. Their correction can be achieved by correcting adequate specific actions and then by their consistent implementation. The article describes an attempt to find such actions, characterization and highlighting the circumstances contributing to their functionality. The mentioned actions and circumstances create a sufficient basis for increasing the effectiveness of management of the academic staff of higher educational institutions and achieving organizational success by realizing their intellectual potential to the maximum.


ИСПРАВЛЕНИЕ ОШИБОК УПРАВЛЕНИЯ АКАДЕМИЧЕСКИМ ПЕРСОНАЛОМ В СИСТЕМЕ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ


В работе высших учебных заведений часто встречаются такие недостатки, которые могут причинить им большой вред, помешать нормальному функционированию и ухудшить их перспективы. Поэтому важнейшей задачей является точное выявление этих ошибок и последующее их исправление. Наиболее чувствительной сферой в этом плане является управление персоналом. Именно его недостатки и обеспечивают наиболее значительные потери. Их коррекция может быть достигнута корректировкой адекватных конкретных действий и последующим их последовательным выполнением. В статье описывается попытка найти такие действия, дать характеристику и выделить обстоятельства, способствующие их функциональному назначению. Указанные действия и обстоятельства создают достаточную основу для повышения эффективности управления профессорско-преподавательским составом высших учебных заведений и достижения организационного успеха за счет максимальной реализации своего интеллектуального потенциала.


აკადემიური პერსონალის მართვის ხარვეზების კორექტირება უმაღლესი განათლების სისტემაში


უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებათა მუშაობაში ხშირად აღინიშნება ისეთი ხარვეზები, რომლებიც შეიძლება მათ დიდ ზიანს აყენებდნენ, ხელს უშლიდნენ ნორმალურ ფუნქციონირებში და აუარესებდნენ მათ პერსპექტივებს. ამიტომ უმთავრესი ამოცანაა ამ ხარვეზების ზუსტი ამოცნობა და შემდეგ მათი გამოსწორება. ამ მხრივ ყველაზე სენსიტიური სფერო არის პერსონალის მართვა. სწორედ მისი ხარვეზები წარმოშობს ყველაზე მნიშვნელოვანი დანაკარგების შესაძლებლობებს. მათი გამოსწორების მიღწევა კი შეიძლება ადეკვატურ კონკრეტულ ქმედებათა კორექტირებით და შემდეგ მათი თანმიმდევრული განხორციელებით. სტატიაში აღწერილია ასეთი მოქმედებების მოძიების მცდელობა, დახასიათება და მათი ფუნქციობის ხელშემყწობი გარემოებების გამოკვეთა. აღნიშნული ქმედებები და გარემოებები ქმნიან საკმარის საფუძველს უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების აკადემიური პერსონალის მართვის ეფექტიანობის ამაღლებისა და მათი ინტელექტუალური პოტენციალის მაქსიმალური რეალიზებით ორგანიზაციული წარმატების მისაღწევად.