THE CONTRIBUTION OF ERASMUS+ INTERNATIONAL CREDIT MOBILITY PROGRAMS TO THE DEVELOPMENT OF STUDENTS TRANSFERABLE AND PROFESSIONAL SKILLS: THE CASE OF TSU


The ERASMUS+ International Credit Mobility program, which offers opportunities for academic and professional exchanges across Europe and other countries, aims to enhance students' professional and personal skills. This article examines the contribution of the ERASMUS+ International Credit Mobility Mobility program to the development of students' transferable and professional skills. The study explores the skills that strengthen students' competitiveness in the global labor market. Based on the analysis of data obtained through qualitative and quantitative methods (in-depth interviews and self-administered questionnaires), the findings reveal that students who participated in the mobility program differ significantly from non-participants. They demonstrate higher levels of transferable and professional skills, which play a crucial role in their career and personal development.


ВКЛАД ОБМЕННЫХ ПРОГРАММ В РАЗВИТИЕ ТРАНСФЕРНЫХ И ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ НАВЫКОВ СТУДЕНТОВ: ПРИМЕР ТГУ (ТБИЛИССКОГО ГОСУДАРСТВЕННОГО УНИВЕРСИТЕТА)


Программа мобильности ERASMUS+, предоставляющая возможности для академических и профессиональных обменов по всей Европе и за её пределами, направлена на развитие профессиональных и личностных навыков студентов. В данной статье рассматривается вклад программы ERASMUS+ в развитие трансферных и профессиональных навыков студентов. Исследование изучает навыки, которые усиливают конкурентоспособность студентов на глобальном рынке труда. На основе анализа данных, полученных с использованием качественных и количественных методов (глубинные интервью и самоадминистрируемые анкеты), результаты показывают, что студенты, участвовавшие в программе мобильности, значительно отличаются от тех, кто не принимал участие. Они демонстрируют более высокий уровень трансферных и профессиональных навыков, которые играют ключевую роль в их карьерном и личностном развитии.


გაცვლითი პროგრამების წვლილი სტუდენტების ტრანსფერული და პროფესიული უნარების განვითარებაზე: თსუ-ს მაგალითი


ERASMUS+ საერთაშორისო კრედიტ მობილობის (international Credit Mobility/ICM) პროგრამა, რომელიც ევროპისა და სხვა ქვეყნებში სტუდენტური და პროფესიული გაცვლების შესაძლებლობას იძლევა, მიზნად ისახავს სტუდენტების პროფესიული და პიროვნული უნარების გაძლიერებას. ამ სტატიაში განხილულია ERASMUS+ საერთაშორისო კრედიტ მობილობის პროგრამის წვლილი სტუდენტების ტრანსფერული და პროფესიული უნარების განვითარებაზე. კვლევა მიმოიხილავს იმ უნარებს, რომლებიც სტუდენტები იძენენ ERASMUS+ საერთაშორისო კრედიტ მობილობის მონაწილეობით და რომელიც, აძლიერებს მათ კონკურენტუნარიანობას გლობალურ შრომის ბაზარზე. მონაცემების ანალიზის საფუძველზე, რომლიც თვისებრივი და რაოდენობრივი მეთოდების (სიღრმისეული ინტერვიუების და თვითადმინისტრირებული კითხვარის) გამოყენებით იქნა მიღებული, შედეგებმა აჩვენა, რომ მობილობაში მონაწილე სტუდენტები განსხვავდებიან მობილობაში არა მონაწილე სტუდენტებისგან, ისინი გამოირჩევიან მაღალი ტრანსფერული და პროფესიული უნარებით, რაც მათ კარიერულ და პიროვნულ განვითარებაში დიდ როლს ასრულებს.