PSYCHOLOGICAL RECOMMENDATIONS FOR THE PHYSICAL EDUCATION OF PERSONS WITH DISABILITIES AND THEIR SPORTS ACTIVITIES


Coaching people with disabilities requires the same skills as coaching people without disabilities. They must be approached as individuals and their individual differences and abilities must be understood. Sports educators and coaches must help to maximize these qualities so that each person with disability can realize his or her potential to the fullest. Psychological recommendations have been developed for the training and coaching of people with intellectual/developmental disabilities, learning disabilities, sensory impairments and physical disabilities. Coaching people with disabilities requires knowledge of sport and disability. Having a variety of strategies in a coaching environment is important, but it is also important to develop strategies that are appropriate for the environment and the athlete, and to have a deep understanding of their psychological functioning.


ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ФИЗИЧЕСКОМУ ВОСПИТАНИЮ И ПРОВЕДЕНИЮ СПОРТИВНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ЛИЦАМИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ


Тренировка людей с ограниченными возможностями требует тех же навыков, что и тренировка людей без ограничений. К ним нужно подходить как к личностям, и их индивидуальные различия и способности должны быть поняты. Спортивные педагоги и тренеры должны помогать максимизировать эти качества, чтобы каждый человек с ограниченными возможностями мог максимально реализовать свой потенциал. Разработаны психологические рекомендации для тренировки людей с интеллектуальными нарушениями, трудностями в обучении, сенсорными нарушениями и физическими нарушениями. Тренировка людей с ограниченными возможностями требует знаний о спорте и инвалидности. Важно иметь разнообразные стратегии в тренерской среде, но также важно разрабатывать стратегии, которые подходят для среды и спортсмена, и иметь глубокое понимание их психологического функционирования.


ფსიქოლოგიური რეკომენდაციები შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირების ფიზიკური აღზრდისათვის და მათი სპორტული აქტივობების წარმართვისათვის


შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე (შშმ) პირების გაწვრთნა მოითხოვს იგივე უნარებს, რაც შეზღუდული შესაძლებლობის არ მქონე პირების გაწვრთნა. უნდა მოხდეს მათი, როგორც ინდივიდებისადმი მიდგომა და მათი ინდივიდუალური განსხვავებების და შესაძლებლობების გაგება. სპორტის პედაგოგებმა და მწვრთნელებმა ხელი უნდა შეუწყონ ამ თვისებების მაქსიმალურად გაზარდას, რათა თითოეულმა შშმ პირმა შეძლოს თავისი პოტენციალის მაქსიმალურად რეალიზება. შემუშავებულია ფსიქოლოგიური რეკომენდაციები ინტელექტუალური ფუნქციონირების დარღვევების/განვითარების დარღვევების მქონე პირების, სწავლის უნარის დაქვეითების მქონე პირების, სენსორული დარღვევების მქონე პირებისა და ფიზიკური დარღვევების მქონე პირების ვარჯიშისა და წვრთნისათვის. შშმ პირების მწვრთნელობა მოითხოვს სპორტისა და უნარშეზღუდულობის ცოდნას. სამწვრთნელო გარემოში სხვადასხვა სტრატეგიის ქონა მნიშვნელოვანია, მაგრამ ასევე მნიშვნელოვანია გარემოსა და სპორტსმენისათვის შესაბამისი სტრატეგიების შემუშავება, მათი ფსიქოლოგიური ფუნქციონირების მახასიათებლების ღრმა ცოდნა.