BULLIED ADOLESCENTS AND PARENTING STYLES: A REVIEW OF THEORETICAL AND EMPIRICAL RESEARCH


The aim of this article is to demonstrate the impact of parenting styles on students' involvement in bullying behavior.
The article discusses classical theories of parenting styles (authoritative, authoritarian, permissive, and neglectful) and their influence on adolescent behavior.
Numerous authors and psychological theories highlight that parental attitudes play a significant role in adolescents’ psychological well-being, academic success, and the development of social skills. These factors are directly linked to how adolescents become involved in various forms of conflict.
The presented secondary data from different perspectives reveals contributing factors to the development of bullying and highlights effective strategies for its prevention.
The recommendations include promoting the authoritative parenting style, increasing parents’ active involvement, and creating a friendly, inclusive learning environment.


ПОДРОСТКИ, ПОДВЕРГШИЕСЯ БУЛЛИНГУ, И СТИЛИ РОДИТЕЛЬСКОГО ВОСПИТАНИЯ: ОБЗОР ТЕОРЕТИЧЕСКИХ И ЭМПИРИЧЕСКИХ ИССЛЕДОВАНИЙ


Цель данной статьи — показать влияние стилей воспитания, используемых родителями, на вовлечённость учащихся в поведение, связанное с буллингом.
В статье рассматриваются классические теории стилей воспитания (авторитетный, авторитарный, попустительский и пренебрежительный) и их влияние на поведение подростков.
Многие авторы и психологические теории подчёркивают, что отношение родителей играет важную роль в психологическом благополучии подростков, их академической успешности и развитии социальных навыков. Эти факторы напрямую связаны с тем, как подросток участвует в различных конфликтах.
Представленные вторичные данные с разных точек зрения позволяют выявить способствующие факторы развития буллинга, а также эффективные пути его предотвращения.
В числе рекомендаций — поощрение авторитетного стиля воспитания, повышение активности родителей в воспитательном процессе и создание дружелюбной, инклюзивной учебной среды.


ბულინგის მსხვერპლი მოზარდები და აღზრდის სტილი: თეორიული და ემპირიული კვლევების მიმოხილვა


სტატიის მიზანია დაგვანახოს მშობლების მიერ გამოყენებული აღზრდის სტილის გავლენა მოსწავლეთა ბულინგის ქცევაში ჩართულობაზე. სტატიაში განხილულია აღზრდის სტილის კლასიკური თეორიები (ავტორიტეტული, ავტორიტარული, დათმობადი და უყურადღებო აღზრდის სტილი) და მათი გავლენა მოზარდების ქცევაზე. მრავალი ავტორი თუ ფსიქოლოგიური თეორია ცხადყოფს, რომ მშობლების დამოკიდებულება მნიშვნელოვან როლს ასრულებს მოზარდების ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობაზე, აკადემიურ წარმატებასა და სოციალური უნარების განვითარებაზე. ეს ფაქტორები კი პირდაპირ კავშირშია იმასთან, თუ რა ფორმით ჩაერთვება მოზარდი სხვადასხვა კონფლიქტში.
წარმოდგენილი მეორადი სხვადასხვა კუთხიდან გვანახებს ბულინგის განვითარების შელშემწყობ ფაქტორებს და მისი პრევენციის ქმედით გზებს. რეკომენდაციები მოიცავს ავტორიტეტული აღზრდის სტილის წახალისებას, მშობლების აქტიური ჩართულობის გაზრდას და მეგობრული, ინკლუზიური სასწავლო გარემოს შექმნას.