"I AM POOR" - THE EXPERIENCES OF CHILDREN LIVING IN POVERTY: CASE OF GEORGIA


Studies show that poverty has a negative impact on the cognitive, emotional, and social development of children and in general on their well-being. Poverty is a stigmatized social position, that is associated with reduced social contacts and creates a threat to social isolation or exclusion. Poverty is one of the severe social problems in Georgia. However, poverty reduction strategies do not use evidence directly collected from families who experience poverty in their everyday life. Voice of the children who live in poverty has not studied yet. The study aimed to explore psychological and social effects of poverty on children’s everyday life. The qualitative interviews were conducted with 40 children aged 12-17 (22 girls and 28 boys) in Tbilisi, using a specially designed tool. All children lived in families registered with the Social Service Agency who received social assistance from the government. All ethical standards accepted at international level were met. The study demonstrated the various negative impacts of poverty on children's daily life, such as material or social deprivation; poverty is a part of their social identity, that is related to a sense of fear, weakness, anxiety, and shame. Children have low self-esteem and are afraid of bullying or social exclusion. Many of the interviewed children employed poverty coping strategies such as restricting financial demands or taking jobs.


«Я БЕДЕН» - ОПЫТ ДЕТЕЙ, ЖИВУЩИХ В БЕДНОСТИ В ГРУЗИИ


Исследования показывают, что нищета оказывает негативное влияние на когнитивное, эмоциональное и социальное развитие детей. Бедность - это стигматизированная социальная позиция, связанная с сокращением социальных контактов и создающая угрозу социальной изоляции или изоляции. Бедность является одной из серьезных социальных проблем в Грузии. Голос детей, живущих в бедности, еще не изучен. Целью исследования было изучение психологических и социальных последствий бедности для повседневной жизни детей. Качественные интервью проводились с участием 40 детей в возрасте 12-17 лет (22 девочки и 28 мальчиков) в Тбилиси с использованием специально разработанного инструмента. Все дети проживали в семьях, зарегистрированных в aгентстве социального обслуживания, которые получали социальную помощь от правительства. Все этические стандарты, принятые на международном уровне, были выполнены. Исследование продемонстрировало различные негативные последствия бедности для повседневной жизни детей, такие как материальные или социальные лишения; бедность является частью их социальной идентичности, что связано с чувством страха, слабости, беспокойства и стыда. У детей низкая самооценка и они боятся издевательств или социальной изоляции. Многие из опрошенных детей использовали стратегии борьбы с бедностью такие как ограничение финансовых требований, занимая рабочие места.


“მე ღარიბი ვარ “ - სიღარიბეში მცხოვრები ბავშვების გამოცდილება საქართველოში


კვლევები ცხადყოფს, რომ სიღარიბე უარყოფით გავლენას ახდენს ბავშვის განვითარებაზე. სიღარიბე არის მასტიგმატიზებელი სოციალური სტატუსი, რომელიც ხშირად იწვევს სოციალური კონტაქტების შემცირებას, სოციალურ იზოლაციასა და საზოგადოებისგან გარიყვას. სიღარიბე საქართველოსთვის ერთ-ერთი მწვავე სოციალური პრობლემაა. თუმცა, სიღარიბის დაძლევის სტრატეგიების დაგეგმვისას არ გამოიყენება კვლევები, რომლებიც ასახავს სიღარიბეში მცხოვრები ოჯახების განწყობებსა თუ გამოცდილებას; არ არსებობს უშუალოდ ბავშვებთან ჩატარებული კვლევებიც. მოცემული კვლევის მიზანი იყო სიღარიბის სოციალური და ფსიქოლოგიური გავლენის კვლევა ბავშვებში, მათი იდენტობისა და სოციალური გამოცდილებების შესწავლა. თვისებრივი ინტერვიუები ჩატარდა 12-17 წლამდე ასაკის 40 მოზარდთან (22 გოგონა და 28 ბიჭი) თბილისში, სპეციალურად შედგენილი ინსტრუმენტის გამოყენებით. ყველა ბავშვი ცხოვრობდა სოციალური მომსახურების სააგენტოში რეგისტრირებულ ოჯახებში, რომლებიც სახელმწიფოსაგან იღებდნენ ფულად სოციალურ დახმარებას. კვლევაში დაცული იყო საერთაშორისო ეთიკის ყველა ნორმა. კვლევის შედეგად გამოვლინდა ბავშვთა ყოველდღიურ ცხოვრებაზე სიღარიბის მრვალმხრივი ნეგატიური ზეგავლენა: მატერიაულური და სოციალური დეპრივაცია, ღარიბად თვითაღქმასთან დაკავშირებული შიშის, სისუსტის, შფოთვისა და სირცხვილის განცდები, სოციალური ექსკლუზია და სხვა მასტიგმატიზებელი გამოცდილებები. ბავშვების უმრავლესობა სიღარიბესთან გამკლავების სხვადასხვა სტრატეგიას იყენებს, როგორებიცაა, ფინანსების დაზოგვა თუ სამუშაოს ადრეულ ასაკში დაწყება.