ADAPTATION OF SOCIAL GOALS QUESTIONNAIRE


The main purpose of the following study was to adapt Social Goals Questionnaire. The work discusses the psychometric properties of the instrument (SGQ-Geo), specifically, the factor structure, the internal agreement between subscales and gender differences are analyzed. Coupled with this, the importance of social goals is assessed. In the following research participated 250 students of the first level of Georgian higher education institution (111 – male; 139 – female; Mage=20.58; SD=1.73). The study showed that the Georgian version of the instrument is fully compatible with its original seven-factor instrument. According to the internal agreement, the total score of the questionnaire is 0.93 and the consistency of each factor is between 0.77 and 0.91. As for the correlation among the scales, Social Attractiveness and Belonging factors had the highest positive rates, while Power and Social Responsibility and Concern factors negatively correlated with each other. The most important factor for the respondents was Social Responsibility and Concern. Taking into account gender, women tend to have higher levels of the Social Responsibility and Concern, as well as on the scale of Belonging. It was found that the least valuable social goal for both, men and women, was Power.


АДАПТАЦИЯ ОПРОСНИКА СОЦИАЛЬНЫХ ЦЕЛЕЙ


Основная цель следующего исследования заключалась в адаптации Анкеты социальных целей. В работе обсуждаются психометрические свойства инструмента (SGQ-Geo), в частности анализируются факторная структура, внутреннее соответствие между субшкалами и гендерные различия. При этом оценивается важность социальных целей. В следующем исследовании приняли участие 250 студентов первого уровня грузинского вуза (111 мужчин, 139 женщин, Mage=20,58, SD=1,73). Исследование показало, что грузинская версия инструмента полностью совместима с его оригинальным семифакторным инструментом. Согласно внутреннему соглашению, общий балл опросника составляет 0,93, а согласованность каждого фактора находится в пределах от 0,77 до 0,91. Что касается корреляции между шкалами, факторы социальной привлекательности и принадлежности имели самые высокие положительные показатели, в то время как факторы власти и социальной ответственности и заботы отрицательно коррелировали друг с другом. Самым важным фактором для респондентов была социальная ответственность и забота. С учетом пола, женщины, как правило, имеют более высокие уровни социальной ответственности и заботы, а также по шкале принадлежности. Выяснилось, что наименее ценной социальной целью как для мужчин, так и для женщин была власть.


სოციალური მიზნების საკვლევი ინსტრუმენტის ადაპტაცია


მოცემული კვლევის მიზანი იყო სოციალური მიზნების საკვლევი ინტრუმენტის ადაპტაცია. ნაშრომში განხილულია ინსტრუმენტის (SGQ-Geo) ქართული ვერსიის ფსიქომეტრული მახასიათებლები, კონკრეტულად, ფაქტორული სტრუქტურა, ქვესკალებს შორის შინაგანი შეთანხმებულობა, სქესთაშორის განსხვავებები სოციალურ მიზნებს შორის. აგრეთვე, შეფასებულია სოციალური მიზნების მნიშვნელოვნება. კვლევაში მონაწილეობდა საქართველოს უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების პირველი საფეხურის 250 სტუდენტი (111 - მამრობითი, 139 - მდედრობითი; Mასაკი=20.58; SD=1.73). ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ ინსტრუმენტის ქართული ვერსია სრულად შეესაბამება მის ორიგინალ შვიდფაქტორიან ინსტრუმენტს და შენარჩუნებულია შვიდივე ფაქტორი. შინაგანი შეთანხმებულობის მიხედვით, კითხვარის 66 დებულების ჯამური მაჩვენებელი 0.93-ია, ხოლო თითოეული ფაქტორის კრონბახის ალფას მაჩვენებელი 0,77-სა და 0,91-ს შორის მერყეობს. რაც შეეხება სკალებს შორის კორელაციას, ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი დაფიქსირდა სოციალური მიმზიდველობისა და მიკუთვნებულობის ფაქტორებს შორის. ხოლო ძალაუფლებისა და სოციალური პასუხისმგებლობის და ზრუნვის ფაქტორები ერთმანეთთან უარყოფით კორელაციაში იყო. კვლევის მონაწილეებისათვის ყველაზე მნიშვნელოვანი იყო სოციალური პასუხისმგებლობისა და ზრუნვის ფაქტორი. სქესის გათვალისწინებით, ქალებს, მამაკაცებთან შედარებით, უფრო მაღალი მაჩვენებლები აქვთ სოციალური პასუხისმგებლობისა და ზრუნვის სკალაზე, აგრეთვე, მიკუთვნებულობის სკალაზე. კვლევის მონაწილეებისთვის ყველაზე ნაკლებად ღირებული ძალაუფლების ფაქტორი აღმოჩნდა.