F.LISZT FANTASIA QUASI SONATA "AFTER READING DANTE"


Fantasia quasi Sonata “After a Reading of Dante” written by Franz Liszt occupies a large and very special place in the pianist’s repertoire. This work has attracted the attention of researchers at various times, although there is little literature where the work is studied from the perspective of a pianist.
The article examines the history of the creation of Liszt's Fantasia quasi Sonata, its compositional and dramaturgical features, aspects of the interaction of the principles of fantasy and the single movement sonata. The author focuses on issues of interpretation of the work; and based on the performing experience of different pianists, different recommendations for performance are formulated, which makes the work more interesting.



Ф. ЛИСТ - ФАНТАЗИЯ КВАЗИ СОНАТА «ПО ПРОЧТЕНИИ ДАНТЕ»


Фантазия квази соната Ференца Листа «По прочтении Данте» занимает большое и совершенно особое место в репертуаре пианиста. Это произведение в разное время привлекало внимание исследователей, хотя литературы, где произведение изучается с позиции пианиста-исполнителя, немного.
В статье рассматривается история создания фантазии квази сонаты Листа, ее композиционно-драматургические особенности, аспекты взаимодействия принципов фантазии и одночастной сонаты. Автор акцентирует внимание на вопросах интерпретации произведения, на основе исполнительского опыта разных пианистов формулируются разные рекомендации по исполнению, что делает произведение более интересным.



ფ. ლისტის ფანტაზია კვაზი სონატა „დანტეს წაკითხვის შემდეგ“


ფერენც ლისტის ფანტაზია კვაზი სონატას „დანტეს წაკითხვის შემდეგ“ დიდი და სრულიად განსაკუთრებული ადგილი უკავია პიანისტთა რეპერტუარში. ეს ნაწარმოები სხვადასხვა დროს იქცევდა მკვლევრების ყურადღებას, თუმცა მწირია ლიტერატურა, სადაც ნაწარმოები შემსრულებლის რაკურსიდანაა შესწავლილი. სტატიაში განხილულია ლისტის ფანტაზია კვაზი სონატის შექმნის ისტორია, კომპოზიციურ-დრამატურგიული თავისებურებები, ფანტაზიურობისა და ერთნაწილიანი სონატის პრინციპების ურთიერთქმედების ასპექტები. სხვადასხვა პიანისტთა და საკუთარ საშემსრულებლო გამოცდილებაზე დაყრდნობით ავტორი განიხილავს ნაწარმოების ინტერპრეტაციის საკითხებს.