THE CLARINET AND ITS FAMILY OF INSTRUMENTS (HISTORY OF ORIGIN AND ISSUES IN THE DEVELOPMENT OF TIMBRAL-ACOUSTIC CAPABILITIES)


The study of performance art, including the exploration of its history and theory, is a relatively new field, and among its least-studied areas is the art of performing on wind instruments. In this regard, the clarinet is no exception. However, a deep exploration of clarinet performance is impossible without first understanding the specifics of the instrument, which primarily requires an awareness of its origin and historical development. Additionally, the clarinet family includes several different types of instruments, each with its unique timbral and acoustic characteristics. From the piccolo clarinet to the bass clarinet, these instruments have undergone numerous significant technical and acoustic improvements over time. Consequently, this article, on one hand, presents the history of the clarinet's origins, and on the other hand, investigates its timbral-acoustic qualities and technical characteristics, highlighting their evolution and the innovations that have shaped these instruments into the forms we recognize today.


КЛАРНЕТ И ИНСТРУМЕНТЫ ЕГО СЕМЕЙСТВА (ИСТОРИЯ ПРОИСХОЖДЕНИЯ И ВОПРОСЫ РАЗВИТИЯ ТЕМБРОВО-АКУСТИЧЕСКИХ ВОЗМОЖНОСТЕЙ)


Изучение исполнительского искусства, его истории и теории — относительно новое направление, и одной из наименее исследованных тем в нем являются вопросы исполнительского мастерства на духовых инструментах. В этом отношении кларнет не является исключением. Однако глубокое изучение искусства игры на кларнете невозможно без понимания особенностей этого инструмента, что, прежде всего, требует осмысления его истории происхождения. Кроме того, семейство кларнетов включает несколько различных типов инструментов, каждый из которых обладает уникальными тембровыми и акустическими характеристиками. От пикколо-кларнета до бас-кларнета эти инструменты с течением времени претерпели множество значительных технических и акустических улучшений. Исходя из этого, статья, с одной стороны, представляет историю происхождения кларнета, а с другой — исследует его темброво-акустические особенности и технические характеристики, раскрывает их эволюцию и нововведения, которые придали этим инструментам тот вид и форму, которые мы знаем сегодня.


კლარნეტი და მისი ოჯახის ინსტრუმენტები (წარმოშობის ისტორია და ტემბრულ-აკუსტიკური საშუალებების განვითარების საკითხები)


საშემსრულებლო ხელოვნების კვლევა, მისი ისტორიის და თეორიის შესწავლა, შედარებით ახალი მიმართულებაა და მასში ყველაზე უფრო ნაკლებადაა შესწავლილი ჩასაბერ საკრავებზე შესრულების ხელოვნების საკითხები. ამ თვალსაზრისით, კლარნეტი არ წარმოადგენს გამონაკლისს. თუმცა, კლარნეტზე შესრულების ხელოვნების საკითხების სიღრმისეული შესწავლა შეუძლებელია, თუ არ გავერკვიეთ ინსტრუმენტის სპეციფიკაში, რაც, უპირველეს ყოვლისა, მისი წარმოშობის ისტორიის გააზრებას მოითხოვს. ამასთანავე, კლარნეტის ოჯახი რამდენიმე სხვადასხვა ტიპის ინსტრუმენტს მოიცავს და თითოეულ მათგანს თავისი უნიკალური ტემბრული და აკუსტიკური თვისებები აქვს. პიკოლო კლარნეტიდან დაწყებული ბას-კლარნეტით დამთავრებული, ამ ინსტრუმენტებმა დროის განმავლობაში მრავალი მნიშვნელოვანი ტექნიკური თუ აკუსტიკური გაუმჯობესება განიცადეს. ყოველივე აქედან გამომდინარე, სტატია, ერთის მხრივ, წარმოგიდგენთ კლარნეტის წარმოშობის ისტორიას, ხოლო, მეორეს მხრივ, იკვლევს კლარნეტის ტემბრულ-აკუსტიკურ ნიშან-თვისებებსა და ტექნიკურ მახასიათებლებს, წარმოაჩენს მათ ევოლუციასა და იმ ინოვაციებს, რომლებმაც მისცეს ამ ინსტრუმენტებს ისეთი სახე და ფორმა, როგორითაც დღეს ვიცნობთ.