FOLK DANCE AND MUSIC OF LAZISTAN, TAO, SHAVSHETI AND KLARJETI ON THE EXAMPLE OF 2022 EXPEDITION MATERIAL


The article refers to the dances and songs recorded in Turkey's Georgia (Lazistan, Tao, Shavsheti and Klarjeti). The main dances are listed. All the main issues related to dance movements are discussed (dance form, holding hands, gender regulation of dancers, name of the dance director, etc.). A lot of space is given to songs that were recorded for the first time. It is especially important to fix the children's repertoire, because together with cult songs, there are the rarest examples of this genre in Georgia, Turkey. The article reviews for the first time the old model of Chiboni (1/5th, 3/5th) and the tunes played on it. Unfortunately, we could not record Georgian vocal polyphony.


НАРОДНЫЙ ТАНЕЦ И МУЗЫКА ЛАЗИСТАН, ТАО, ШАВШЕТИ И КЛАРДЖЕТИ НА МАТЕРИАЛЕ ЭКСПЕДИЦИИ 2022 Г.


В статье речь идет о танцах и песнях, записанных в турецкой Грузии (Лазистан, Тао, Шавшети и Кларджети). Перечислены основные танцы. Обсуждаются все основные вопросы, связанные с танцевальными движениями (танцевальная форма, держание за руки, гендерная регуляция танцоров, имя ведущего танца и т.д.). Много места отведено песням, записанным впервые. Особенно важно Фиксировать детский репертуар, ведь наряду с культовыми песнями в Грузии, Турции есть редчайшие образцы этого жанра. В статье впервые рассматривается старая модель Chiboni (1/5, 3/5) и мелодии, играемые на ней. К сожалению, мы не смогли записать грузинскую певческую полифонию.


ლაზეთის, ტაოს, შავშეთისა და კლარჯეთის ხალხური ცეკვა და მუსიკა 2022 წლის საექსპედიციო მასალის მაგალითზე


სტატია ეხება თურქეთის საქართველოში (ლაზეთში, ტაოში, შავშეთსა და კლარჯეთში) ჩაწერილ ცეკვებს და სიმღერებს. ჩამოთვლილია ძირითადი ცეკვები. განხილულია საცეკვაო მოძრაობებთან დაკავშირებული ყველა ძირითადი საკითხი (ცეკვის ფორმა, ხელების ჩაკიდება, მოცეკვავეთა სქესობრივი რეგლამენტაცია, ცეკვის წარმმართველის სახელწოდება და ა. შ.). დიდი ადგილი ეთმობა იმ სიმღერებს, რომლებიც პირველად დაფიქსირდნენ. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია საბავშვო რეპერტუარის ფიქსირება, რადგან საკულტო სიმღერებთან ერთად თურქეთის საქართველოში ყველაზე მწირი ამ ჟანრის ნიმუშებია. სტატიაში პირველად არის მიმოხილული ჭიბონის ძველი მოდელი (1/5 თვლიანი, 3/5 თვლიანი) და მასზე აჟღერებული ჰანგები. სამწუხაროდ ვერ დავაფიქსირეთ ქართული სასიმღერო მრავალხმიანობა.