BRIDGING THE GAP: INSTITUTIONAL READINESS AND BARRIERS TO "ERASMUS+" PARTICIPATION IN GEORGIA
This study evaluates Georgia's readiness to join “Erasmus+” as an Associate Country and the capacity of its educational institutions to support this goal. Using a mixed-methods approach, survey data from 281 institutions and 22 in-depth interviews with key stakeholders were analyzed. The findings highlight significant progress among Higher Education Institutions (HEIs), where robust administrative systems, technical resources, and English proficiency enhance readiness. Achieving Associate status would allow Georgia to access a broader array of "Erasmus+" resources, enhance student and staff mobility, and support institutional and infrastructural development. However, general education institutions, VET colleges, and adult education providers face challenges such as inadequate infrastructure, limited language skills, and financial constraints. The study offers recommendations, including language training, administrative support units, and strategic funding, to address these gaps. By enhancing institutional capacity, Georgia is well-positioned to fully utilize "Erasmus+", strengthening its educational system through increased collaboration with European partners.
საქართველოს "Erasmus+"-ში მონაწილეობის ინსტიტუციური მზადყოფნა და ბარიერები
ეს კვლევა მიზნად ისახავს შეაფასოს საქართველოს მზადყოფნა შეუერთდეს „Erasmus+“-ს, როგორც ასოცირებულ ქვეყანა და შეაფასოს მისი საგანმანათლებლო დაწესებულებების შესაძლებლობები, ასევე საჭირო ნაბიჯები და მხარდაჭერა ასოციაციის მისაღწევად. კვლევაში გამოყენებუი იყო შერეული მიდგომა. გამოკითხვა ჩატარდა საქართველოს მასშტაბით 281 საგანმანათლებლო დაწესებულებასთან; ხოლო სიღმისეული ინტერვიუ დაინტერესებული მხარეების 22 წარმომადგენელთან, როგორც ინსტიტუციურ, ისე სისტემურ დონეზე. ასოცირებული სტატუსის მიღწევა საქართველოს მისცემს უფრო ფართო რესურსებზე წვდომის, სტუდენტებისა და პერსონალის მობილობისა და ინსტიტუციური და ინფრასტრუქტურული განვითარების შესაძლებლობას. კვლევამ გამოავლინა მნიშვნელოვანი პროგრესი, განსაკუთრებით უმაღლესი განათლებისა და ახალგაზრდობის სფეროში, სადაც დაფიქსირდა ადმინისტრაციული და ტექნიკური რესურსებისა და პერსონალის ინგლისური ენის მაღალ დონეზე ფლობა. თუმცა, კვლევამ ასევე გამოავლინა გამოწვევები ზოგადი, პროფესიული და ზრდასრულთა განათლების სფეროებში, სადაც არსებობს ტექნიკური, ინფრასტრუქტურული, ენის ფლობისა და ფინანსური რესურსების ნაკლებობა, რაც ზღუდავს მათ სრულყოფილ ჩართულობას „Erasmus+“-ში.სტატიაში განხილულია რეკომენდაციები, როგორიცაა ენის სწავლებების გაძლიერება, ადმინისტრაციული მხარდამჭერა, დაფინანსების გაზრდა თუ ინსტიტუციური შესაძლებლობების გაუმჯობესება, რათა საქართველომ უკეთ გამოიყენოს "Erasmus+" რესურსები და განამტკიცოს თანამშრომლობა ევროპელ პარტნიორებთან.