PSYCHOSOCIAL OUTCOMES OF POVERTY


The aim of this article is to discuss the psycho-social outcomes of poverty. Accordingly, there are reviewed the relevant literature, studies and secondary data of the research conducted in children living in poverty in Georgia. The theoretical analysis presented in the article revealed the multifaceted negative impact of poverty on people's social, emotional, cognitive state and behavioral functioning. Herewith, in the case of children living in poverty the results show that they have academic difficulties, lack of social contacts, social distance from their peers, the feelings of shame and fear emerging from their status of poverty. It is noteworthy that these psycho-social outcomes make escaping from poverty even more difficult for poor people. The current article sets out recommendations on how to use the results of psychological research to design and implement social interventions to reduce poverty.


ПСИХОСОЦИАЛЬНЫХ ПОСЛЕДСТВИЙ БЕДНОСТИ


Целью данной статьи является обсуждение психосоциальных последствий бедности. Соответственно, рассматривается значительная литература и исследования, связанные с этим вопросом; Также анализируются вторичные данные опроса 40 детей, живущих в бедности в Грузии. Представленный в статье теоретический анализ выявил многогранное негативное влияние бедности на социальное, эмоциональное, когнитивное состояние и поведенческое функционирование людей. Кроме того, в случае детей, живущих в бедности, были выявлены трудности в учебе и отсутствие социальных связей, дистанцированность от сверстников, чувство стыда, страха из-за бедности. Следует отметить, что эти психосоциальные последствия делают выход из бедности еще более трудным для бедных людей. В статье изложены рекомендации, как использовать результаты психологических исследований для реализации социальных вмешательств по сокращению бедности.


სიღარიბის ფსიქოსოციალური შედეგები


სტატიის მიზანია სიღარიბის ფსიქოსოციალური შედეგების განხილვა. შესაბამისად, მიმოხილულია აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებული მნიშვნელოვანი ლიტერატურა და კვლევები; გაანალიზებულია საქართველოში სიღარიბეში მცხოვრებ 40 ბავშვთან ჩატარებული კვლევის მეორადი მონაცემები. სტატიაში წარმოდგენილი თეორიული ანალიზის შედეგად გამოვლინდა სიღარიბის მრავალმხრივი ნეგატიური გავლენა ადამიანების სოციალურ, ემოციურ, შემეცნებით მდგომარეობასა და ქცევით ფუნქციონირებაზე. ამასთან ერთად, სიღარიბეში მცხოვრები ბავშვების შემთხვევაში გამოვლინდა აკადემიური სირთულეები და სოციალური კავშირების ნაკლებობა, თანატოლებისგან დისტანცირება, სიღარიბის გამო სირცხვილის, შიშის განცდა. საგულისხმოა, რომ აღნიშნული ფსიქოსოციალური შედეგები, თავის მხრივ, კიდევ უფრო მეტად ართულებს სიღარიბისაგან თავის დაღწევას. სტატიაში ჩამოყალიბებულია რეკომენდაციები, თუ როგორ უნდა მოხდეს ფსიქოლოგიური კვლევების შედეგების გამოყენება სიღარიბის შემცირების მიზნით სოციალური ინტერვენციების დანერგვისას.