PRIMARY STANDARDIZATION OF THE GEORGIAN VERSION OF THE TEST TO ASSESS CHILD DEVELOPMENT FROM 6 MONTHS TO 6 YEARS


Georgian version of early age (from 6 months to 6 years of age) child development assessment instrument (E-T 6-6-R Entwicklungstest für Kinder von 6 Monaten bis 6 Jahren - Revision. Petermann F. & Macha, T. 2013 Frankfurt/M.: Pearson Assessment) has been developed within the represented research scope. Stated instrument was created in Bremen University, Clinical Psychology and Rehabilitation center and is utilized not only in German-speaking environment and other European countries, but also in Japan and Turkey. For the purpose of assessment of Georgian version of the given instrument’s psychometric characteristics and establishment of primary age-related standards, 433 2-6 years-old children and their parents participated in the carried-out research. Out of the given participants 213 (49%) were girls, 220 (51%) of them – boys. Selection involved capital Tbilis, Imereti and Kakheti public and private nursery schools’ children. According to the collected results, it can be stated that psychometric characteristics, including reliability and validity, of the instrument validates that the Georgian version has considerably high potential to infallibly and credibly assess development level and characteristics of development level that different age of children have.


ПЕРВИЧНАЯ СТАНДАРТИЗАЦИЯ ГРУЗИНСКОГО ВАРИАНТА ТЕСТА ДЛЯ ОЦЕНКИ СОСТОЯНИЯ РАЗВИТИЯ РЕБЕНКА ОТ 6 МЕСЯЦЕВ ДО 6 ЛЕТ


В рамках представленного исследования была разработана грузинская версия инструмента оценки состояния развития детей в раннем возрасте (от 6 месяцев до 6 лет) (E-T 6-6-R Entwicklungstest für Kinder von 6 Monaten bis 6 Jahren - Revision. Petermann F. & Macha, T. 2013 Frankfurt/M.: Pearson Assessment). Этот инструмент был разработан в Центре клинической психологии и реабилитации Бременского университета и успешно используется не только в немецкоязычном пространстве и других странах Европы, но также в Японии и Турции. С целью оценки психометрических характеристик грузинского варианта этого инструмента и определения первичных возрастных норм в исследовании приняли участие 433 ребенка в возрасте от 2 до 6 лет и их родители. Из детей, участвовавших в исследовании, 213 (49%) были девочками и 220 мальчиками (51%). В выборку вошли дети из государственных и частных детских садов города Тбилиси, Имерети и Кахетии. На основании полученных результатов можно сказать, что оценка психометрических характеристик инструмента, в том числе надежности и валидности, подтвердила, что грузинский вариант теста обладает хорошим потенциалом для достоверной и валидной оценки уровня развития и особенностей детей разного возраста.


6 თვიდან 6 წლამდე ბავშვის განვითარების მდგომარეობის შესაფასებელი ტესტის ქართული ვერსიის პირველადი სტანდარტიზაცია


წარმოდგენილი კვლევის ფარგლებში შემუშავდა ადრეულ ასაკში (6 თვიდან 6 წლამდე) ბავშვის განვითარების მდგომარეობის შესაფასებელი ინსტრუმენტის (E-T 6-6-R Entwicklungstest für Kinder von 6 Monaten bis 6 Jahren - Revision. Petermann F. & Macha, T. 2013 Frankfurt/M.: Pearson Assessment) ქართული ვერსია. აღნიშნული ინტრუმენტი ბრემენის უნივერსიტეტის კლინიკური ფსიქოლოგიისა და რეაბილიტაციის ცენტრში შეიქმნა და წარმატებით გამოიყენება არა მხოლოდ გერმანულენოვან სივრცეში და სხვა ევროპულ ქვეყნებში, არამედ, აგრეთვე, იაპონიასა და თურქეთში. ამ ინსტრუმენტის ქართული ვერსიის ფსიქომეტრული მახასიათებლების შეფასებისა და პირველადი ასაკობრივი ნორმების დადგენის მიზნით ჩატარებულ კვლევაში მონაწილეობა მიიღო 2-დან 6-წლამდე ასაკის 433-მა ბავშვმა და მათმა მშობლებმა. კვლევის მონაწილე ბავშვებიდან 213 (49%) გოგონა იყო, ხოლო 220 ბიჭი (51%). შერჩევა მოიცავდა ქ. თბილისის, იმერეთისა და კახეთის რეგიონის საჯარო და კერძო ბაღების აღსაზრდელებს. მიღებული შედეგების საფუძველზე შეიძლება ითქვას, რომ ინსტრუმენტის ფსიქომეტრული მახასიათებლების, მათ შორის, სანდოობის და ვალიდობის შეფასებამ დაადასტურა, რომ ტესტის ქართულ ვერსიას აქვს საკმაოდ კარგი პოტენციალი, სანდოდ და ვალიდურად შეაფასოს სხვადასხვა ასაკის ბავშვების განვითარების დონე და თავისებურებები.